Ove subote, 5. juna 2021. godine, imaćemo priliku da vidimo prizor koji oduzima dah na jezerima, gradskim trgovima, parkovima i ulicama širom Evrope. Mali timovi sa šarenim rančevima kretaće se unaokolo kao deo misije koja ima cilj da ohrabri ljude da drže javni otvoreni prostor čistim i da recikliraju svoje limenke pića gde god da se nalaze. Na preporučenoj fizičkoj distanci, oni će ohrabrivati građane da održavaju svoju okolinu čistom i zamoliti ih da odlože svoje limenke pića u njihove rančeve kako bi bili sigurni da će biti reciklirane. Posetiocima će takođe biti ponuđena mogućnost učešća u kratkim anketama sa nagradama i prilika da podele svoje priče o reciklaži na društvenim mrežama uz #EuropeanRecyclingTour2021 haštag.

U cilju obeležavanja Svetskog dana zaštite životne sredine, a imajući u vidu povećane količine smeća širom Evrope kao posledicu pandemije, Inicijativa „Svaka limenka se računa“ osmislila je kreativnu kampanju koja će se koordinisano održati u isto vreme u 15 zemalja i na 19 lokacija. Učesnici evropske turneje o reciklaži sa rančevima na leđima posetiće Austriju, Češku, Francusku, Grčku, Mađarsku, Irsku, Italiju, Crnu Goru, Holandiju, Poljsku, Rumuniju, Srbiju, Sloveniju, Španiju i Ujedinjeno Kraljevstvo.

„Cilj evropske turneje o reciklaži je da podseti ljude da javni otvoreni prostori treba da budu čisti i da je to rezultat zajedničkog truda. Svakodnevne male aktivnosti, kao što je pravilno odlaganje otpada, mogu nam svima pomoći u nameri da ostvarimo održiviji način života i zdraviju planetu. Ponosni smo što je Beograd deo evropske turneje o reciklaži i što će naši ljudi na Adi ove subote imati priliku da učestvuju u projektima kroz koje promovišemo reciklažu limenki za piće, koja predstavlja najbolju ambalažu upravo zbog svoje mogućnosti neograničenog recikliranjaˮ, istakao je Nemanja Marjanović iz Recan fondacije.

Dok javni prostori postaju raj za opuštanje, vežbanje i beg od pandemije, ljudi su kao nikad pre postali svesni njihove važnosti. Kada je reč o reciklaži uopšte, i posebno kada je reč o reciklaži van domova, potrebno je uložiti još mnogo truda. U evropskoj anketi koju je Inicijativa „Svaka limenka se računa“ sprovela tokom 2020. godine, više od tri četvrtine ispitanika je reklo da uvek ili često odlažu ambalaže napitaka u kante za reciklažu u svojim domovima, dok samo 48% ispitanika reciklira na javnom prostoru. U isto vreme, 93% Evropljana bi volelo da postoji više kanti za reciklažu na ulicama, javnom prostoru, u parkovima, na plažama ili pešačkim stazama.

„Javni prostori nudili su preko potrebnu mogućnost za beg od pandemije i sada je na nas red da pomognemo da ih zaštitimo od nadolazeće „pandemije smeća“. To je fenomen čiji smo svedoci na globalnom nivou u poslednje vreme. Ipak, Svetski dan zaštite životne sredine takođe je velika šansa da se ljudi inspirišu da odlažu prazne ambalaže u za to predviđene kante i da ih pozovemo da budu deo naše vizije koja se tiče reciklaže proizvoda koji su u potpunosti napravljeni od čistog aluminijuma. Istovremeno, 95% energije koja se uštedi reciklažom jednaka je uštedi kada su u pitanju gasovi sa efektom staklene bašte. Na taj način svaka limenka koju recikliramo postaje ključni faktor koji doprinosi pravoj cirkularnoj ekonomijiˮ, kaže direktor Inicijative „Svaka limenka se računa“ za Evropu David Van Heuversvin.

Ključna poruka će biti komunicirana na duhovit način i kroz različite aktivnosti koje će biti održane na taj dan, među kojima su igre na otvorenom, plesne tačke i duga napravljena od limenki kao umetnička instalacija koja je već postala popularna na Instagramu. Svaka lokacija na turneji slaviće javne prostore na poseban način, a aktivisti sa rančevima će obilaziti Amsterdam, Ardeš, Atinu, Beograd, Brno, Bukurešt, Budvu, Dablin, Đenovu, Kotor, Krakov, Ljubljanu, Madrid, Mančester, Prag, Šiofok, Solun, Beč i Vroclav.

Iako ideja potiče iz 2017, kampanja sa rančevima održaće se širom Evrope tek sada tokom 2021. godine. Nešto što je počelo kao lokalna „putujuća“ aktivnost o podizanju svesti o važnosti reciklaže ovoga puta poslužiće kao platforma da se prošire ključne poruke i ohrabre sitne, ali važne promene u ponašanju.

Izvor: Represent Communications